Lektoři

Tým lektorů

Richard Ambrus, Matěj Anton, Petr Andrýsek, Matěj Anton, Natálie Ballová, Olga Damašková, Zuzana Gallová, Natálie Ballová, Olga Damašková, Zuzana Gallová, Darina Gribusová, Emil Havránek, Martin Janků, Soňa Khan, Terézia Krausová, Barbora Kučerová, Laura Kvasnicova, Adam Lužák, Iva Maxová, Andrej Mazúr, Pavla Miřátská, Slávka Mišíková, Ján Motešický, Alica Nováková, Tereza Ondráčková, Tereza Prokopová, Kristýna Slámová, Michal Sochor, Martin Staňa, Klára Tabášková, Veronika Tomášková, Alexandra Tošić, Markéta Večerková, Marie Venclů, Jana Vinklárková, David Vydrář


Proč se zúčastnit workshopu – z pohledu lektorů

Mít možnost vrátit se na začátek doby svého prvního kontaktu s pacientem, určitě bych ocenil nějaký intenzivní a ucelený, ale přesto ne příliš dlouhý úvod do velkého světa kliniky a medicíny tak, jak jsme si ji při přijímačkách představovali. Čas, který tomu člověk na začátku věnuje, se vyplatí, a medik si tak může ušetřit mnoho chvil, kdy při vyšetřování pacienta nesystematicky tápe ve tmě a přemýšlí, na co dál by se asi mohl zeptat a co dál vyšetřit. Neméně důležitý je i základ komunikace s pacientem a vystupování lékaře. A právě toto nabízí workshop „Úvod do propedeutiky“. Absolvovat něco podobného pár let nazpátek, věřím, že by to dnes vypadalo jinak.
Michal Sochor, 5. ročník

Propedeutika je o osvojení si velmi širokého spektra dovedností – úplné základy pohybu po oddělení, vlastní vyšetřovací postupy, i umění jednat s lidmi. Žádnou z těchto věcí se dostatečně nenaučíte z knih. Proto využijte šanci a přijďte na workshop, kde na vás budou čekat lektoři z řad studentů, celý den se vám věnovat a učit vás mimo jiné i ze svých chyb. Zde se nemusíte bát, že uděláte chybu. Prostě ji uděláte a my vás opravíme. Nic se nestane, nikomu neublížíte, nedostanete špatnou známku, jen si to do příště zapamatujete.
Tereza Prokopová, 6. ročník

Viem, že nič neviem! Známy Sokratesov výrok, ktorý si však rozhodne nechcete povedať v polovici piateho ročníka. Kvalitné základy vyšetrovania sú pre klinické roky vašho štúdia nevyhnutné a väčšinou si to, že vám chýbajú uvedomíte až pomerne neskoro. Chceli by sme vám preto dopomôcť k tomu, aby ste vy prežili skutočne zmysluplný čas na klinikách a dokázali si povedať, viem že vyšetrovať viem!
Emil Havránek, 5. ročník

ANO, nějak by ses to nakonec naučil i ve škole.
ANO, je to o víkendu ve tvém volném čase.
NE, opravdu to není zbytečné! Získáš náskok, jistotu, naučíš se systém, podle kterého pak budeš snadno pracovat.
Volba je jen na Tobě
Iva Maxová, 5. ročník

A proč byste měli dorazit?
Protože se můžete zajímavým způsobem naučit spoustu praktických věcí, které možná nevypadají natolik podstatné ale ve skutečnosti jsou
Protože byste nikdy neměli promarnit dobrou příležitost k tomu se něco naučit.
Protože to prostě bude skvělé 😀
Protože můžete poznat spoustu zajímavých lidí.
Protože tyto zkušenosti se vám budou hodit celý život, nejenom v medicíně.
A protože tam budou učit studenti, tak se nemáte naprosto čeho bát, nikdo vám nebude nadávat ani upozorňovat na něčí nedostatky 🙂
Veronika Tomášková, 6. ročník

Jejda já zapomněla vyšetřit štítnou žlázu? Mohl byste si ještě jednou lehnout a zase se svlíknout, já zapomněla vyšetřit játra?
Nejdůležitější je vždy při prvním kontaktu s pacientem, to, jak na něj působíte. Musí to být jakási kombinace empatie a autority, díky níž si získáte to nejcennější od pacienta, a to je podle mě jeho důvěra (pak vám řekne možná i to co opravdu vědět nechcete) 🙂
Takovému zapomnětlivému a nejistému lékaři pacient asi moc důvěřovat nebude, a proto je tento kurz ohromnou možností, která ti ucelí veškerý tento první kontakt s pacientem, takže:
Nezaváháš, jaký bude tvůj další krok.
Nebudeš si muset až před pokojem teprve sumírovat, na co jsi to vlastně zapomněl.
Nebudeš se muset vracet na pokoj a pokorně se pacienta znovu ptát.
A to vše nebudeš muset dělat, protože si byl na našem kurzu. 😀
P.S.: Takže ti zbude spousta volného času na kafčo 😀
Kristýna Slámová, 5. ročník

Projekt propedeutika v praxi je skvelá príležitosť sa naučiť niečo nové. Budeš pracovať v malej skupinke (3 ľudia), čo pri výuke na klinikách často nie je prakticky možné. Tiež sa môžeš čokoľvek spýtať a mnohé teoretické znalosti, ktoré si naštuduješ, vyskúšať v praxi. Bude priestor diskutovať o veciach, ktoré Ti neboli celkom jasné. Lektormi sú študenti, takže sa nemusíš obávať, že nejaká otázka vyznie nevhodne. Si úplne na začiatku, najlepšie je získať dobrý základ.
Mne osobne dal tento projekt možnosť vyskúšať si aké mám soft skills a komunikáciu s pacientom, odobrať anamnézu a previesť základné fyzikálne vyšetrenie. Vďaka spätnej väzbe od iných študentov som mohla vidieť, čo robím naozaj dobre a na čom treba ešte zapracovať. Tak neváhaj a prihlás sa aj Ty. Určite nebudeš ľutovať.
Terézia Krausová, 5. ročník

Proč přijít?
Protože žádný učený z nebe nespadl.
Protože si nechceš hledat návod k pračce až na sebe a svůj zbrusu nový plášť díky své nemotornosti vyliješ čaj ze stolku pacienta.
Protože nechceš hledět na pacienta jako „tele na nová vrata“ a váhat, co vlastně máš udělat.
Ani se nechceš poněkolikáté vracet na pokoj, protože ta gynekologická anamnéza je taky vlastně důležitá.
Protože je fajn poučit se z chyb druhých.
Protože teď ještě o nic nejde.
Tak na chvilku odlož knížky a přijď se za námi naučit i něco praktického do kliniky 🙂
Markéta Večerková, 4. ročník